over ONZE VLOOT

Wat is 'Onze Vloot'?

De Koninklijke Nederlandse Vereniging 'Onze Vloot' zet zich al sedert 1906 in voor de belangen van Nederland als maritieme natie. Onze welvaart en onze vrijheid zijn immers in hoge mate afhankelijk van de vrije vaart ter zee en een goed functionerende maritieme infrastructuur. In dit besef zijn, gedurende de vele jaren van het bestaan van de vereniging, duizenden lid geworden van 'Onze Vloot'. Daardoor kon de vereniging met kracht stelling nemen als het ging om de belangen van marine, koopvaardij, visserij, binnenvaart, baggerbedrijf, offshore, kortom van het totaal aan maritieme bedrijfstakken. En dat moet zo blijven!

Wat doet 'Onze Vloot'?

'Onze Vloot' streeft ernaar aan het bovenstaande bekendheid te geven bij een zo'n groot mogelijk publiek. Zij doet dit door het organiseren van lezingen over interessante maritieme onderwerpen en door de organisatie van vaartochten en excursies naar interessante maritieme bedrijven en objecten. Waar mogelijk wordt samenwerking gezocht met organisaties die vergelijkbare doelstellingen hebben. Daarnaast krijgen de leden van 'Onze Vloot' 10 keer per jaar het tijdschrift 'Maritiem Nederland' toegezonden.

 

Waarom lid worden van 'Onze Vloot'?

Om de inzet voor de nationale maritieme zaak zo zwaar mogelijk te laten wegen, zijn er veel leden nodig. Met veel leden zijn wij bovendien in staat nog meer interessante evenementen te organiseren. Ook kan daarmee het blad 'Maritiem Nederland' nog beter worden en zal het door nog meer mensen worden gelezen, waardoor het besef van het belang van de Nederlandse maritieme activiteiten in nog bredere kring doordringt. Dus, wie de geschetste doelstellingen onderschrijft en mee wil doen aan allerlei interessante activiteiten, wie bovendien 'Maritiem Nederland' gratis thuisbezorgd wil krijgen, die meldt zich aan als lid door het online formulier in te vullen en te versturen.

 

Lid worden

Word lid van de vereniging en blijf op de hoogte van het Nederlandse maritieme gedachtegoed.

Om de bittere pil van het Europese verbod op pulsvisserij en het intrekken van een groot aantal vergunningen van pulsvissers te vergulden, stelt.......
Naval Energies, een dochterbedrijf van de Franse Naval Group, gebruikt een platform van Dassault voor het ontwikkelen van drijvende windturbines voor.......
Volgens een bericht op de Belgische transportnieuwswebsite Flows brengt maritieme aannemer DEME de activiteiten van GeoSea, Tideway, A2Sea en.......
Boskalis heeft heeft een meerderheidsbelang van 62,5 procent verworven in de Horizon groep in de Verenigde Arabische Emiraten.......
Een Marina voor superjachten is een van de vele plannen voor de herinrichting van de Rijnhaven in Rotterdam.......
Nederland ratificeert als achtste land de zogenoemde ‘Hongkong conventie’.......
“De 'Sendo Liner' weerspiegelt onze eigen filosofie voor een meer efficiënte en schonere binnenvaart", zegt scheepsbouwer Concordia Damen.......
Om de wachttijden voor de binnenvaart bij de Rotterdamse deepsea terminals te beperken gaan TMA Logistics, Container Terminal Utrecht (CTU) en.......